فعالیت در شبکه های اجتماعی برای هر شخص و کسب و کاری استراتژی خود را دارد.
شبکه های اجتماعی که در 2021 تحول بزرگی دارند
- admin
- 1400/02/11 09:42:55
- 1787
شبکه های اجتماعی که در 2021 متحول میشوند
شبکه های اجتماعی از زمان بروز همه گیری ویروس کویید 19 از سال گذشته شاهد افزایش تقاضا بوده اند. با قرنطینه و حبس شدن افراد در خانه هایشان ،نرم افزارها و ابزارهای رسانه های اجتماعی به تنها وسیله ارتباطی بین مشاغل و مشتریان تبدیل شده اند.
افزایش اخیر علاقه به شبکه های اجتماعی همچنین زمینه را برای برنامه های جدید فراهم کرده تا بتوانند خود را در کانون توجه جهانی قرار دهند. با این حساب ،استراتژی شبکه های اجتماعی مبتنی بر فیس بوک و اینستاگرام به تنهایی یک استراتژی ناقص است.
ارائه یک استراتژی بازاریابی قابل اعتماد ، استراتژی ای که بیشترین سود را برای تجارت شما به همراه داشته باشد ، نیاز به آشنایی با برنامه های مد روز شبکه های اجتماعی دارد. برای پاسخ به این مشکل ، ما برخی از برنامه های شبکه های اجتماعی که بیشترین دانلود را داشته اند ،حوزه فعالیت و نحوه استفاده از آنها و اطلاعاتی از کاربران آنها را جمع آوری کرده ایم.
1. TikTok
TikTok همانند Dogecoin پیش رفته است. هر دو به عنوان پلتفرم هایی نه چندان جدی شروع به کار کردند و در کمال تعجب همه به ستارگان در حال رشد رشته های مربوطه تبدیل شدند. TikTok هنگامی که به عنوان یک برنامه اختصاص داده شده به نسل Z شناخته شد، مورد احترام بسیاری از کاربران قدیمی قرار گرفت ، رئیس جمهور فرانسه نیز مرتباً ویدئوهای خود را در این سیستم عامل به اشتراک می گذارد.
TikTok با بیش از 1 میلیارد کاربر فعال در ماه ، برنده مسابقه در برابر سیستم عامل های معروف شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام و فیس بوک است. TikTok اکنون بیش از 2.6 میلیارد بار دانلود در سطح جهانی داشته است و یکی از بهترین برنامه های Appstore و Google Play است.
TikTok دارای یک رابط کاربری ساده است. به شما این امکان را می دهد علاوه بر افزودن افکت ها ، فیلترها ، متن و جلوه های صوتی به فایل اصلی ویدئو، فیلم های کوتاه را بارها پخش کنید.
با اجازه دادن به کاربران برای افزودن هشتگ به فایلهای ویدیویی خود ، TikTok تجربه جستجوی بهینه شده را به کاربران خود ارائه می دهد.
در تب یا زبانه " challenges " کاربران را تشویق می کند که با استفاده از هشتگ هایی خاص به چالش بپیوندند. سایر کاربران نیز می توانند با بارگذاری یک فیلم از خود به این چالش پاسخ دهند.
TikTok به برندها یک روش کاملاً جدید برای بازاریابی محصولاتشان پیشنهاد کرده است. برندهای مشهور با تشویق مردم برای ارسال ویدیو با محصولات آن ها به چالش بپیوندند. اگرچه TikTok پتانسیل گسترده ای را ارائه می دهد ،اما تمرکز بر تلاش برای بازاریابی در این سیستم عاقلانه نخواهد بود.باید به یاد داشته باشید ، کاربران TikTok بیشتر از 30 سال سن ندارند.
2. Clubhouse
صحبت از برنامه های جدید شبکه های اجتماعی که باشد، بدون شک Clubhouse یکی از جدیدترین آنهاست. Clubhouse که در سال 2020 راه اندازی شد ، این امکان را به کاربران می دهد تا محتوای صوتی خود را با سایر کاربران به اشتراک بگذارند. اگرچه شنوندگان نیز میتوانند به طور پشت سرهم با علامت بلندگو صحبت کنند و این نباید با یک برنامه پادکست اشتباه گرفته شود.
می توانید از Clubhouse برای چه استفاده کنید؟ برای طیف وسیعی از اهداف مانند بحث و گفتگو با متخصصان, افراد معروف در هر حوزه و فعالیتی , مشاوران و راهنمایان و ... و دریافت پاسخ در لحظه از آن ها .
برخلاف بسیاری از نرم افزار های شبکه های اجتماعی ، Clubhouse فقط دعوتی است ، به این معنی که با ثبت نام نمی توانید به این سیستم عامل بپیوندید. برای پیوستن به کلاب هوس به دعوت نامه احتیاج دارید. از آنجا که کلاب هاوس یک پلتفرم نسبتاً جدید است ، رقابت در آنجا نسبتاً کم است. بنابراین ایجاد ارتباطات و جذب مخاطب ممکن است در حال حاضر تقاضای کمتری داشته باشد.
اما ، دقیقاً مانند TikTok ، پایه گذاری استراتژی بازاریابی خود فقط در این سیستم عامل بسیار خطرناک است. Clubhouse Beta در حال حاضر فقط برای کاربران iOS در دسترس است و تعامل در این سیستم عامل هنوز نسبتاً کم است.
3. Twitter Spaces
این برنامه شبکه اجتماعی تازه منتشر شده نسخه بتا از ویژگی صوتی توییتر است. TwitterSpces که برای غلبه بر محدودیت 280 کارکتر در پلت فرم اصلی طراحی شده است ، در حال حاضر فقط برای کاربران iOS در دسترس است. Twitter Spaces مشابه Clubhouse است. ایجاد مکالمات در این سیستم عامل فقط برای بسیاری از کاربران که توسط سیستم عامل اصلی تأیید شده اند در دسترس است.
4. Caffeine
کافئین در سال 2018 راه اندازی شد. تلویزیون بستری برای پخش مستقیم برنامه ها و به اشتراک گذاری آنها با کاربران است. کاربر در بستر کافئین می تواند واکنش ها و نظرات خود را با استفاده از شکلک ها و نظرات بیان کند. چیزی که کافئین را از رقبای خود متفاوت می کند این است که به کاربران این امکان را می دهد که از رایانه ها یا صفحه تلویزیون خود Live پخش کنند.
قابلیت پخش live از صفحات لپ تاپ و تلویزیون ، کافئین را به عنوان رقیب احتمالی سرویس پخش بازی تبدیل می کند. کافئین مانند معروف ترین سیستم عامل های پخش بازی ، به پخش کنندگان با نرخ تعامل بالا مبلغی به عنوان پاداش می پردازد.
در کنار اهداف بازی ، کافئین بستر مفیدی برای پخش رویدادهای ورزشی است. برای تأکید بر محبوبیت کافئین در مسابقات ورزشی ، کافی است بدانید که بازی های X 2019 در Aspen از کافئین پخش شده است.
موفقیت اخیر کافئین اهمیت محتوای ویدئویی را در میان کاربران شبکه های اجتماعی ، به ویژه نسل جوان برجسته می کند. استفاده از کافئین برای نمایش و پخش پشت صحنه و برگزاری جلسات پرسش و پاسخ می تواند مفید باشد ، خصوصاً در ایجاد ارتباط نزدیک با مخاطب.
5. Instagram Reels
Instagram Reels یک پلتفرم دیگر است که برای تأکید بر ویژگی خاصی از ویژگی اصلی ایجاد شده است. در این حالت ، این یک ویژگی ویدیویی است. Instagram Reels مشابه TikTok عمل می کند ، کاربران را در یک حلقه نگه می دارد و به آنها اجازه می دهد با افزودن فیلتر ، متن و جلوه های صوتی ، محتوای ویدئویی خود را ویرایش کنند.
چرا به جای TikTok از Reels استفاده کنیم؟ از آنجا که برنامه افزودنی اینستاگرام است ، جذب تعامل کاربران اینستاگرام با Instagram Reels آسان تر از TikTok است. فرض کنید شما از قبل دارای یک حساب کاربری در اینستاگرام هستید. در این صورت ، می توانید حساب Instagram Reels خود را به اشتراک بگذارید و از دنبال کنندگان خود بخواهید تا در سیستم عامل جدید به شما بپیوندند.
کار با Reels اینستاگرام نسبتاً موثر و ارزان است. با توجه به اینکه شما می توانید با استفاده از تلفن و ابزار ویرایش داخلی برنامه ، به بخش بزرگی از کاربران شبکه های اجتماعی Gen Z دسترسی پیدا کنید.
نتیجه گیری
اگرچه شبکه های اجتماعی به زودی از مد نمی افتند ، اما با ورود به دوره ارتباطات جدید ، روندهای فعلی مستعد تغییر هستند. همانطور که روندهای اخیر نشان می دهد ، در آینده بیشتر از تصاویر و متن ها شاهد محتوای ویدیویی و صوتی خواهیم بود. از آنجا که تاریخ دقیقی برای پایان این همه گیری وجود ندارد ، تنظیم کار و استراتژی رسانه های اجتماعی شما با موارد عادی جدید ضروری به نظر می رسد.